Kender du det, at du sidder til en forsamling, et event, en komsammen eller lignende, som du selv har brugt en masse tid på at sætte sammen med de vigtige delelementer, som man ikke kan undgå med den slags situationer?
Du har klaret alt fra maden, lejet festlokaler, hyret servering, brugt dagen før på at sætte stole op, gøre rent, placere borde og meget mere.
For du har lavet en fin dosmerseddel med alle de ting, du skulle sørge for og ordne, for at der i det mindste bare var de vigtigste ting på plads ved sådan en oplevelse, som kunne være en julefrokost.
Heldigvis har du ikke alene med det praktisk, for du havde gode hjælpende hænder, når det kom til det praktiske, men selv planlægningen, koordineringen og eksekveringen er du tovholder på og ansvarlig for.
Du har vitterligt skulle stå for alt valget af servietter til at indkassere penge til fælleskassen og holde den første tale, når alle mødte op.
Og festen er da god, men den er ikke uforglemmelig, for du har haft så travlt med alle de nødvendige ting, at de ekstra ting, som kunne have spiffet festen op, er gået henover hovedet på dig.
De andre har ikke turde komme med forslag, fordi du har virket så stresset op til anledningen, mens der også var arbejde og familie at passe.
Hvorfor ikke lade nogle andre stå for den julefrokost med alt det praktisk, maden, pladserne, serveringen og videre, så du kan for eksempel holde en firmajulefrokost Århus, hvor der er sørget for det hele, når bare der er betalt.
Så er der mere tid til at tænke over, hvad man kan lave af festlige indslag, hyggelige selskabslege eller måske besøg ude i byen før og efter selve julefrokosten?
På den måde skal arrangementet nok gå hen og blive helt uforglemmeligt!